شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو .

شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو

نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل چیست
نردبان کابل چیست

نردبان کابل وسیله‌ای است که در سیم‌کشی‌های صنعتی و تجاری برای نظارت بر کابل‌کشی استفاده می‌شود. به طوری که از ساختار فلزی دو ریل تشکیل شده و  توسط رینگ‌های مختلف‌ به هم متصل می‌شوند.

در هنگام هدایت و انتقال کابل‌های برقی، حرارت بالایی تولید می‌شود که ممکن است به سیم‌ها آسیب وارد شود، بنابراین با استفاده از نردبان در مدت طولانی می توان به راحتی و در سلامت کامل از سیم‌ها محافظت کرد.

به عبارتی می‌توان بیان کرد که نردبان کابل دارای طیف وسیعی از طول‌های مستقیم و اتصالات مختلف است که برای تسهیل تغییر جهت یا سطوح کابل کشی به راحتی و بدون نیاز به تغییر طراحی شده‌ است. نردبان‌ قوی‌ترین وسیله‌ای که برای پشتیبانی از کابل‌ها در دسترس هستند. اغلب در مکان‌هایی نصب می‌شوند که نیاز به توزیع حجم بالای کابل به صورت ایمن، مطمئن و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مناسب‌ترین استفاده نردبان در یک مسیر عمودی است، البته این مورد به این معنا نیست که نمی‌توان از آن به صورت افقی (در سینی کابل این حالت وجود دارد) استفاده کرد، بلکه این حالت در زمانی که مسیر طولانی است و کابل‌ها سنگین هستند، کاربرد دارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله سینی کابل گالوانیزه پیشنهاد می‌شود.

جنس و انواع نردبان کابل

جنس نردبان باید به صورتی باشد که هم سبک باشد و هم بتوان در مدت طولانی کاربرد داشته باشد. بنابراین نردبان کابل از فولاد، آلومینیم، گالوانیزه و استیل ساخته می‌شود. همچنین نردبان کابل انواع مختلفی دارد که عبارت از گالوانیزه سرد و گرم، جوشی، پیچ و مهره‌ای و گالوانیزه رنگی است.

تعریف نردبان کابل

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله اندازه سینی کابل پیشنهاد می‌شود.

کارآیی نردبان کابل

نردبان کابل به عنوان تکیه‌گاه کابل‌ها و نه به عنوان دیواره در مناطقی که اطمینان مکانیکی کامل را ارائه می‌دهند، در نظر گرفته می‌شوند. قرار نیست از آنها به عنوان نردبان، گذرگاه یا پشتیبان برای افراد استفاده شود؛ زیرا باعث آسیب فردی می‌شود و علاوه بر آن به چارچوب و کابل‌هایی که در آن قرار دارد، دچار آسیب خواهند شد.

مزایای استفاده از نردبان کابل

ـ به کابل‌‌ها کمک می‌کند که به هر قسمت که می‌خواهند وارد یا خارج شوند.

ـ از کابل‌های سنگین و لوله‌های بلند در فاصله‌های زیاد محافظت و نگهداری می‌کند.

ـ از کابل در برابر دمای بالا و شراره های مخرب محافظت می‌کند.

ـ از ورود و انباشتگی خاک، آب و رطوب بر روی کابل‌ها جلوگیری می‌کند و جریان هوا در آن جریان دارد.

ـ جابه‌جایی، حمل و نقل و دسترسی به کابل‌ها را راحت می‌کند.

ـ محدودیت نصب ندارد و لوازم جانبی کمتری نیاز دارد. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .


برچسب: سینی کابل ، نردبان کابل ، سینی کابل گالوانیزه ، اندازه سینی کابل ، ساپورت نردبان کابل ، ساپورت سینی کابل ، ظریف صنعت پیشرو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۲:۱۴ توسط:ظریف صنعت پیشرو موضوع: نظرات (0)