شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو .

شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو

همه چیز در مورد منبع تغذیه برق

همه چیز در مورد منبع تغذیه برق
منبع تغذیه برق

منبع تغذیه برق از رایج ترین تجهیزات الکترونیکی است که در تاسیسات برق ساختمان بسیار کاربرد دارد. این تعجب آور نیست، زیرا انرژی الکتریکی کنترل شده به روش های متفاوتی استفاده می شوند.

به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه از محصولات شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو دیدن کنید:

لوله برق

سینی کابل

نردبان کابل

در این مقاله، انواع مختلف منبع تغذیه، کنترل‌ های آن‌ها، نحوه عملکرد و نمونه‌هایی از کاربرد آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. با ظریف صنعت پیشرو همراه باشید.

کاربرد منبع تغذیه

منبع تغذیه برق را می توان به طور کلی به هر چیزی که برق را تامین می کند، مانند سد برق آبی، موتور احتراق داخلی یا پمپ هیدرولیک تعریف کرد.

با این حال، ما بحث خود را به انواع منابع تغذیه الکتریکی که عمدتاً برای آزمایش و اندازه ‌گیری، نگهداری و فعالیت‌های توسعه محصول استفاده می‌شوند، محدود می‌کنیم.

منبع تغذیه برق را می توان به صورت مستقل و گاهی با مصرف کننده در یک مدار استفاده کرد. اما در موارد دیگری نیز کاربرد دارد که در ادامه خواهیم گفت.

  • می توانید جریان تنظیم شده را محدود کنید.
  • در صورت مواجهه با خطای الکتریکی می توانید جریان را قطع کنید.
  • جلوگیری از ورود نویز الکتریکی یا نوسان ولتاژ
  • ذخیره انرژی الکتریکی و انتقال آن در زمان های دیگر
  • تغییر ضریب توان الکتریکی

در مورد یکی دیگر از تجهیزات برق ساختمانی بدانید: کاربرد و اهمیت ترانس برق

آزمایش تجهیزات برقی با منبع تغذیه AC متغیر

هنگام آزمایش تجهیزات الکتریکی که از خط AC تغذیه می شوند و زمانی که در معرض شرایط ولتاژ بیش از حد یا کمتر از آن قرار می گیرند، ارزیابی آن بسیار مهم است.

تغییرات ولتاژ خط AC معمولی در حدود٪10± است، اما زمانی که بارهای سنگین زیادی به طور همزمان از خط استفاده می کنند، می تواند بیشتر باشد.

یک منبع AC متغیر برای این نوع آزمایش مورد نیاز است. یک منبع AC متغیر در شرایط ولتاژ خط پایین نیز می تواند مفید باشد تا ولتاژ خط را به سطح عادی بازگرداند.

ولتاژهای AC متغیر با استفاده از ترانسفورماتور تولید می شوند. ترانسفورماتور ممکن است سیم پیچ یا شیرهای متعددی داشته باشند.

در این صورت دستگاه از کلیدهایی برای انتخاب ولتاژهای مختلف استفاده می کند. اما روش دیگری نیز وجود دارد که یک ترانسفورماتور متغیر می تواند برای تغییر پیوسته ولتاژ 1 استفاده کند.

برخی از منبع تغذیه برق متغیر هستند که از ترکیب ترانسفورماتور ایزوله و ترانسفورماتور متغیر تشکیل شده اند.

این محصول همچنین دارای قابلیت انجام تست نشتی AC بوده و دارای منبع تغذیه برق مناسب قابل تنظیم برای لحیم کاری می باشد. این یک ابزار کاربردی و مفید برای عیب یابی می باشد. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .


برچسب: سینی کابل ، نردبان کابل ، لوله برق ، سینی کابل گالوانیزه ، بهترین برند سینی کابل ، کاتالوگ سینی کابل ، کاتالوگ نردبان کابل ، ساپورت نردبان کابل ، ساپورت سینی کابل ، ظریف صنعت پیشرو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۲:۲۳ توسط:ظریف صنعت پیشرو موضوع: نظرات (0)